Second Week !

Haih..akhir nya masuk juga minggu kedua aku bekerja..eleh beria je konon nya kerja tak lah cuma praktikal 4 minggu je..he he


Dah duduk sana hari-hari diakui lah kadang-kadang bosan gak lah - bukan kadang-kadang tapi selalu- bila petang-petang customers dah tak ada..lagi-lagi aku pun bukan jenis yang banyak cakap sangat memang aku kebosanan tahap gaban tak berenti asyik tengok jam bila nak habis kerja..


Tapi aku cuba lah berfikir positif..bosan-bosan pun sekurang-kurang nya sekarang aku dah kenal yang mana ubat demam..ubat selesema..ubat gout..ubat darah tinggi..lepas ni kalau orang sebut nama ubat tu tak lah aku blur gila macam dulu..kalau ada makcik mintak ubat Rhemofenax aku dah tahu yang mana satu..nge he..


Aku perasan satu benda masa kerja ramai orang suka beli syringe..atau bahasa melayu nya picagari..setakat beli satu aku tak lah pelik ni kalau sekali beli sampai enam..sepuluh pun ada diorang nak buat apa tu..yang membeli nya pun aku tengok sihat-sihat belaka..


Aku tanya staff diorang kata tu mungkin mat-mat lalok yang beli picagari untuk menjalankan "aktiviti" diorang..aih..diorang ni kita jual untuk cara yang betul tapi diorang menyalahgunakan kemudahan pulak..

cucuk mata karang baru tahu


Kepada mat-mat lalok..bawak-bawak lah insaf dan berhenti lah dari menjalankan "aktiviti" tak berfaedah tu..nak mati cepat ke hapa..tak faham tak faham..

8 Heart Beats:

meaw said... [Reply to comment]

serius meaw ta bule bau ubat, sebab ubat gigi meaw tade...pengsan sebab bau ubat ;)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

ala..kesian nya meaw..hehe

Fatihah nasiha said... [Reply to comment]

picagari tu saiz biase ke?? aritu ade org beli picagari yg besar gler, saiz yg plg besar... nk inject mknan dlm bntuk cecair kot.. hehehe

Novelgurl said... [Reply to comment]

keje farmasi eh

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

tihah : tak..paling kecil 1 mL..entah nak buat apa lah tu..

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

novelgurl :aah..hehe..

Miss Yaty said... [Reply to comment]

dari dlu lg bangga kalau org jadi meksi or doktor...

tak tahulah nape..
sebab diri sendiri tak suke profession ni kot jd kalau org lain boleh mkne nye dia memang hebat..

apa yaty mengarut ni..heheh

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

hehe..jadi doktor bangga lah..sebab tu mak ayah semua suruh anak jadi doktor..hehe