Fact day #1




PUTERI LILIN



Ini fact untuk hari ini..ya..I am a puteri lilin..haha..kulit saya amat sensitif dengan cahaya matahari..cukup lah saya berjemur di cahaya matahari terik setengah jam..automatik kulit saya akan burn dan hitam 10x kali ganda dari yang asal..



Masa zaman sekolah-sekolah dulu..benci tengok muka sendiri sebab hitam kulit dengan langsir warna hitam macam tak ada beza..yela dulu saya atlet sekolah termasyhur so hari-hari kenalah turun training pukul 3 petang..mana tak hitam deknon..haha..



Saya dah pakai sunblock..ceh..sikit pun tak berkesan..saya pernah sampai pergi klinik pakar kulit sebab condition burn dah teruk sangat..dulu standard la muka budak-budak sekolah..bila bukak tudung kulit muka berbelang-belang macam kuda belang..buruk betul..ish.. :p



Jadi sekarang saya dah bersara dalam sukan-menyukan..dan setelah susah payah saya nak memutihkan kulit balik..so sebab tu saya dah malas nak bersukan dan menjauhi segala aktiviti yang perlu menjemurkan kulit..sorry..konfirm I memang tak minat..haha..



Sekarang pun masih gelap lagi..tapi kurang gelap nak banding dengan dulu..haha..sorry tak sanggup nak tempek gambar masa dulu-dulu..selekeh sangat..



OKbai !


8 Heart Beats:

ezy.fia said... [Reply to comment]

bwk payung la sllu..
utk lindungi kulit..
=)

Wanie said... [Reply to comment]

mase join plkn, kulit paling hitam dalam sejarah..hehe

klu tak nak burn, kena duduk dalam rumah je..hehehe

eesyaheera said... [Reply to comment]

Masa aku jadi komander sangat hitam. Tapi best sebab boleh kurus. Haha

Tapak Kaki said... [Reply to comment]

cuba berkurung dalam rumah sebulan gitu.. confirm ang boleh putih balik.hehe

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

@Cik Ezy

dulu rajin bawak sekarang tak dah..hehe

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

@Wanie

plkn dulu sy pun itam gak berbelang2 teruk gila..hehe

sekarang tengah berkurung lah ni..hehe

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

@eesyaheera

ahaha..ade je yang xkena kan..dah kurus tp hitam pulak..hehe

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

@Tapak Kaki

aku dah 2bulan berkurng kat umah ni putih macam kapas dah..hehe :p