Aku Tak Suka Yang Ini..



Ada dua benda yang saya sangat anti dan sangat tak suka sama ada ia berlaku dalam bulan puasa atau bulan-bulan yang lain..



1. Bunyi mercun


2. Bunyi meriam buluh




Yang pertama tu saya tak suka tapi saya masih boleh terima..memang habit lah kan orang suka main mercun malam-malam bulan puasa..bengang jugak tapi kuat-kuat mana pun bunyi dia tu telinga saya boleh cuba tahan lagi..




Tapi yang kedua tu...memang saya tak boleh tahan..masya-Allah bunyi dan gegaran dia macam nak tercabut atap rumah..ada dulu jiran rumah saya memang kuat main meriam buluh lagi-lagi malam esok nak raya..dah lah dok tuju kat rumah saya pulak tuh mana tak emo weh..rasa nak pecah gegendang telinga..hish hish..




Dan ini fakta..saya tak pernah pegang atau main sebarang mercun sepanjang 22 tahun saya hidup..haha..ok ini serious..fobia gila dengan bunyi mercun dan setakat ni saya hanya berani main bunga api dengan mercun pop aje sebab saya tahu dia tak bahaya dan bunyi dia perlahan..keh keh..




Lantak lah orang kata saya tak adventerous..dan lagi satu saya tak paham macam mana telinga korang boleh tahan dengan bunyi mercun yang kuat tuh eh.. :p




Okla selamat malam yuols ! 

4 Heart Beats:

sue-sama said... [Reply to comment]

sy suke main bunge api niss

Anis izyan Abd Rahman said... [Reply to comment]

yg hari tuh kite main mase kat kolej angsana tuh >??? ko main bunge api je eiyh ?

eesyaheera said... [Reply to comment]

Budak-budak main mercun kat masjid, aku terkejut sampai terangkat bahu masa solat. Cis. Dulu kecik-kecik pernah jugak main mercun yang bahaya tapi abah aku yang main. kitorang boleh tengok je. Hahahahah

NuRuLiNa said... [Reply to comment]

hehe aku plak mmg slalu main mercun n meriam..tp meriam besi..meriam besi atuk aku yg buatkan...tp aku dh stop main bnda2 ni smenjak ayah aku marah aku sgt2...n skrg ni aku xde rs nk main pn sbb dh dewasa..itu lh zaman kanak2 dan remaja