Interview SPA (done)



 Assalamulaikum..


Yey..I'm done with SPA interview. hihi..alhamdulillah..interview paling scary setakat ini.sebab ia penentu masa depan.nanti kau dipostingkan kemana semua bergantung kepada interview ni.





Basically, ini soalan yang ditanya pada saya sewaktu interview :


a) Introduce yourself

b) How to identify product (medications) that is registered in Malaysia. How to counsel patient that take this kind of products.

c) Give example of anticancer drugs (boleh pulak hilang ingatan soalan ni.ingat dua drugs je.rasa nak tumbuk muka sendiri)

d) What is the role of pharmacist in this kind of patient (cancer patient)

e) Your comment about dispensing right

f) Mission, vision dan logo of Kementerian Kesihatan Malaysia 

g) Current issue about our Minister of Health (WWW 15)

h) Latest slogan of 1 Malaysia (Transformasi berjaya, rakyat sejahtera. Aku boleh lupa walaupun dah beria hafal.isk)




Aku tak ade lah dapat panel yang suka berborak kosong. Dok tanya soalan je awal sampai habis.cis. tapi yang seronoknya sebab diorang tak attack aku pasal posting kat sabah sarawak. tapi tak diattack tak semestinya peluang tak dipostingkan ke sana tu tak ada.sama je.sobs. mudah-mudahan aku dapatlah kat negeri pilihan yang aku mintak.aminnn.









Selesai interview, self-rewarding dulu ;)