Tak Paham




Abah aku sekolah hanya sampai Darjah 6. Tak dapat sambung belajar sebab masalah sekolah jauh dan tak ada pengangkutan. Tapi alhamdulillah dia tahu membaca, mengira, menulis semua dengan baik. 




Yang aku tak paham kenapa masih ada budak-budak sekarang dah sekolah sampai Tingkatan 5, termasuk tadika dah belajar lebih 12 tahun, sekolah dekat dengan rumah tapi masih ada yang tak tahu membaca/menulis. Aku pun tak tahu masalah nya kat mana. Tak budak tu sendiri, cikgu, sekolah atau sistem pembelajaran kita. Entah lah.








1 Heart Beats:

miZz_nizZ said... [Reply to comment]

pd pndgn aku bkn slh sistem or ape..sistem kite byk improve byk dr zman ayh2 kite dlu. if dlu mmpu berjya, npe kini xleh. ptut smkin bgus bdak2 jd.. skrang ni mak ayh lack mase dgn ank2. xtnamkn smngt belajar. jd bdak2 mne ade environment yg force deorng utk bljr. if dlu kalo kite mk ayh slalu mhrapkn exam dpt bgus..tp org skang bz keje sampai tnye hal skolah kt anak pun xde..jd bdak2 cncai2 je bljar. mk ayh men prnan penting..pndgn aku la. if slh mntak maap =)