Duit Mengalir Ibarat Air..

Saya telah mereka satu perumpamaan hari ini..

"Duit Mengalir Ibarat Air"

bila kita tengok air..dia mengalir punya la laju kan..situasi tu kadang-kadang sama jugak dengan duit..hehe..bila kita ada duit..pastu kita pergi shopping pastu belanja sikit-sikit..tiba-tiba..eh..tak sedar pun sekali belanja dua tiga ratus dah habis..

kadang-kadang bukan beli banyak sangat pun..tapi sebab bak lecturer finance kata..time value of money makin meningkat.. :p eh..saya cakap betul ni..zaman dulu dengan duit 100 dapat beli macam-macam dah..tapi sekarang dengan 100 ape sangat je yang boleh dibeli..isk..

saya bercakap pasal tu hari ini sebab ia berlaku kat saya..isk..saya bukan lah jenis yang boros sangat..tapi duit tetap mengalir laju-laju jugak..pastu bila tengok akaun bank duit dah tinggal sikit air mata pulak yang mengalir laju-laju :p


p/s : nampaknya kena start berjimat sekarang..sorry jika entry bosan sebab malas nak bubuh gambar :p






6 Heart Beats:

Anis izyan Abd Rahman said... [Reply to comment]

gggaaa~
aku rase kan..
makin aku jimat,,
makin sikit lak duit aku weeiyh
ape cite nie???
ahahaha

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

haha..
kompleks ckt masalah ko ni..
smpai aq xtahu nak bagi solution dia ape..
hehe :p

echah mashuri said... [Reply to comment]

huhuh...kite pnye mslh yg same!hik

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

2lah..tension dengan masalah ni..hehe

NuSaNa NoSa 91 said... [Reply to comment]

relax la.. perkara normal tuh.. T___________T

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

em..cube merelaxkan diri ni :)