Mata Cantik..

haip haip..

kenapa tibe-tibe je kan nak cakap pasal mata? tak tahu..tibe-tibe je idea tu lalu..hehe..sebenarnya hari ni room mate pakai lens baru yang cantik..sape lagi..eesyaheera lah..tengok ni..aku puji kau kat blog aku taw..hehe :p



bila tengok ada orang pakai lens wrna hijau lah..brown lah segala macam warna lah..cantik kan..eh..teringin nak pakai..macam best je kan tengok orang pakai lens..

tapi masalah nya saya tak rabun pun..mata terang benderang okeh..hari tu check mata siap power mata 1 je..uhh..actually bangga lah sebab ade orang power mata sampai 500-600..saya 1 je..hehe..

dulu-dulu masa sekolah teringin gila nak pakai spek..nampak macam cantik..nerd pun ade..nampak bijak pun ade..tapi dah kau tak rabun wat pe nak pakai spek..tapi sekarang sedar lah sebenarnye beruntung gila sebab tak rabun.. :)

ade orang..nak bagi mata sihat makan raw carrot macam tu je..eh..tapi saya dengar cerita memang ade yang wat macam tu betul-betul mata dia jadi okey balik tak rabun dah..kira berkesan lah makan raw carrot tu kan..

actually..ada banyak lagi kaedah penjagaan mata..antaranya :

a) jangan membaca dalam gelap..ofcos lah buat macam ni mata cepat rosak..

b) dulu-dulu mak kita selalu marah..jangan tengok tv dekat-dekat..nanti mata rabun..eh..tapi sekarang kita tengok skrin laptop lama-lama..agak nya jadi rabun jugak x?

c)ofcos lah kena makan banyak sayur..macam carrot..

d)
dan elakkan mata memakai kanta lekap lebih dari 12 jam kerana ia meletihkan mata..

okeh la..2 saja pada hari ini..out-out :)


9 Heart Beats:

Anis izyan Abd Rahman said... [Reply to comment]

mmesti ke ade lup dup tuh??

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

yela..dah zuhanis's heart 2..lup dup la..haha

masturah mj said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
masturah mj said... [Reply to comment]

btul tu..zuhanis...jge..la..mata tu..baik2..tau..mcm fatin ni dh pki, spek..huhu..tpi alhamdulilah..msih mmpu melihat..=)

fatinmmj

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

btl 2..atleast masih boleh melihat kan..hehe

Wanzi said... [Reply to comment]

salam n selamat pagi.... wanzi singgah sini nak mengomel... ye mata memang cantik sekiranya kita tidak menjaga mata kita dari memandang perkara yg tak elok maka kita nampak benda yang tak elok ler...... so pe khabar... jengok rakan2 dihari sabtu

eesyaheera said... [Reply to comment]

terima kasih untuk link tu. nanti aku letak link kau dalam entry aku. hehe

power aku da 275 weh. da naik. iskkk!

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

ek..
sadis..
ape lagi sila makan lobak mentah hari-hari..haha

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

wanzie:ya..mata perlu dijaga dari segala sudut..
tq ya..nanti saya jenguk wanzie juga :)