Siapa Yang Beranak ?



Semalam..

Handphone buruk milik ku berbunyi..berkumandang lagu Khatimah Cinta lantas dengan pantas aku mengangkatnya..



Aku : Hello..
Mak : Hello..akak tengah wat ape tu..
Aku : Tengah masak sikit tuk berbuka ni..hehe..
Mak : Amboi..rajinnya..selalu-selalu tak pernah masak pun..-ada nada perli di situ..haha-
Aku : Ala..tibe-tibe je rajin ni..bukan selalu..



*************************


Mak : Ade cerite sikit ni..nak tahu tak?
Aku : Ape die mak ?
Mak : Ni..hamster kat rumah kita ni dah beranak..7 ekor anak dia..
Aku : Wah..really? * ayat rekaan tiada dalam perbualan sebenar..hehe :p*
: Banyak nya anak die..besar tak anak die ?
Mak : Kecik sangat..lagi kecik dari jari kelingking..
Aku : Bestnya..ni tak sabar nak balik ni..nak tengok anak dia..




*******************************




Ini lah rupa ibu dan abah hamster masa tinggal kat rumah lama..ada iras-iras hamster dalam citer Wonderpet tu..haha..kiut akk :p



Ibu dan abah hamster dah dapat pindah rumah baru..besar siap bertangga dua tingkat lagi..


Dulu-dulu takut dengan hamster..kecik+ lembik je badan die..tapi bila dah bela..baru tahu hamster haiwan tercomel dan senang dijaga :))


okeh..out dulu..isk..tak sabar nya nak cuti raya..sob sob..



15 Heart Beats:

amira said... [Reply to comment]

comelnya!!!

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

comel sangat..hehe :)

mier@merr said... [Reply to comment]

suka hamster tp pemalas nk jaga...hehe....

main hamster org je lah :)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

hehe..oke lah tu dapat jugak main hamster..senang xpyh nak jaga :)

Azmi said... [Reply to comment]

haks3...
hamster mmg kiut...
kui3...
arnab lagi kiut kot...

Amirrah Zawani said... [Reply to comment]

wah, banyaknya smpai 7 ekor..
Brapa ekor jantan, brapa ekor betina?? ekeke.. :P

tahniah2 ;)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

azmi: hehe..tp saya rasa kucing ttp paling kiut..
amirrah zawani : xtahu lagi berpa ekor jntan bpe betina..nanti kena kol mak balik dulu..hehe

echah mashuri said... [Reply to comment]

7orang skali..wahhh!makin rmai la famili hamster tu smbut raya nnti..heeee..7 ank skaligus

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

hehe..tu lah..ramai ni..mmg meriah lah rye ni. :)

AnisZahra said... [Reply to comment]

comel hamster!!!!! aum~

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

hehe..comel sgt..aum aum :)

miszTERRA_SF_ said... [Reply to comment]

comeynya.. tingat lak kt hamster yg d sludup n d jg kt hostel.. spasang tp dua2 dh mati :(

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

ek..ala..mesti sedih..
saya pun igt nak seludup anak die tu nanti nak jaga kt umah sewa ni..hehe :)

☺[ai][sUmi]☺Chan said... [Reply to comment]

wahh~ bagi sekor dekat sumi>???

hafidzah hafidz said... [Reply to comment]

comei sangat sangat..suke hamster!! hehe