Say No To Cigarette !


Tengok gambar ini..yang hitam legam belah kiri tu paru-paru si perokok..atau lama-lama mungkin si isteri si teman wanita yang menghidu asap rokok hari-hari pun boleh jadi hitam macam tu juga..


Yang belah kanan merah mak ngah nampak sihat tu paru-paru orang yang tak merokok..mungkin juga paru-paru orang yang tak menghidu asap rokok..


Dah nampak bukti tu..?


Jadi kepada perokok kenapa masih nak merokok? sesuatu yang saya tak faham sehingga hari ini..dah terpampang Amaran besar-besar tapi orang tetap beli rokok juga..


Tepuk dada tanya selera..anda mahukan paru-paru anda hitam legam atau merah menyala-nyala..? kalau memilih yang hitam teruskan lah merokok..hitam lebih cantik agaknya..



15 Heart Beats:

Fuziani JSR said... [Reply to comment]

Yang paling penting.... kesihatan orang lain kerana ramai orang disekeliling yang menyayangi anda juga menerima kesan drp asap rokok anda!!!!

ezzu said... [Reply to comment]

ezzu x suka dgn org yg suka hisap rokok nie...
x tau ker yg rokok boleh memudharatkn kesihatan...
geram btol lh...
yg jdi mangsanye org yg terhidu asap rokok tu....

Firdaus =) said... [Reply to comment]

ada tips x nk stop smoking? huhuhu

AiDa AzRyN said... [Reply to comment]

Thanx 4 de inf0~ :)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

fuziani : tu lah..dorang tu kadang2 isap lupa org sekeliling yg xtahan bau asap ni..isk

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

ezzu : tu lah..xpasal2 kita yang xhisap kena penyakit sekali..

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

firdaus : ada..ikut diri kita je yang betul2 nak bernti atau tak ni :)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

aida : sama2 :)

Firdaus =) said... [Reply to comment]

hehe. betol saya sokong cakap awk. memang betol coz parent saya pown ada cakap mcm tu. hehehe

[^^Daus^^] said... [Reply to comment]

yes! no to smoking

[^^Daus^^] said... [Reply to comment]

yes! no to smoking

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

hehe..diri sendiri yang menentukan titik perubahan.. :)

conbellydiobeterisme said... [Reply to comment]

rokok paling dicari time banjir tau caya tak hihi,(bukan menggalakkan merokok ya)

Firdaus =) said... [Reply to comment]

conbelly nape kaw cakap mcm tu?

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

he he..entah dia kadang2 org ni pelik kan..