"Ya Allah, hambaMu ini terlalu jahat Ya Allah. terlalu kotor Ya Allah. HambaMu ini hina dan zalim ya Allah.. Ya Allah, dosa-dosaku terlalu banyak. Aku tidak selalu mencintaiMu ya Allah. Aku banyak melupakanMu. Aku terlalu banyak mempersiakan nikmatMu. Ya Allah, sungguh, tidak ada walau satu pun dosa-dosaku itu yang tertanggung olehku hukumannya Ya Allah. Tolonglah jangan membenci hambaMu ini.. Tolong lah jangan tinggalkan aku seorang diri. Tolonglah jangan menghukum diriku atas kesilapan-kesilapan ini. Aku merayu Ya Allah, jangan hindari aku. Kepada siapa lagi ya Allah yang boleh aku merayu dan mengadu ya Allah kecuali padaMu.. Ya Allah, jangan Kau biarkan aku mengulangi kesalahan-kesalahanku.


Ya Allah, peliharalah hatiku. Sucikanlah ia dari dosa-dosa silam dan penyakit-penyakit hati sepertimana Kau sucikan bumi ini dengan air hujanMu. Ya Allah, terangi wajah dan hatiku dengan keimanan kepadaMu Ya Allah sepertimana Kau pimpin kekasih-kekasihmu, wali-walimu, dan orang-orang yang beriman ke jalanMu Ya Allah.


Ya Allah.. sesungguhnya aku bertaubat Ya Allah. Sungguh, aku mengakui kesilapan ku Ya Allah. Ya Allah. ampunkan aku."


Amin..


Credit to : Saudari Laskar