Macam mana Nak Pisahkan Sidebar Dengan Content untuk Template Simple ?



As salam..



Dah lama teringin nak pisahkan sidebar/widget dengan content untuk blog ni..tengok orang lain buat macam kemas je..sedap sikit mata memandang kan..hehe..



So tadi pergi ah godek-godek tutor..loh..kecewa pulak bila kebanyakan tutor untuk pisahkan sidebar dengan content tak ada untuk template "Simple"..selalu template Minima..dan lain-lain..semua tutor yang saya jumpa guna code #sidebar tapi template saya tak ada pun code tersebut..




At last..jumpa jugak satu tutor untuk pisahkan sidebar dengan content untuk template Simple..walaupun masih tak dapat pisahkan completely macam template lain..tapi okay lah..nampak kemas sikit..hihi..



Saya refer dekat entri ini : (credit to Miss Ziema)


tutorial PISAHKAN SIDEBAR untuk blog yang tiada code #sidebar.



Bai !








4 Heart Beats:

Tapak Kaki said... [Reply to comment]

cuba pisahkan aur dengan tebing.. boleh?haha.. mengarut je..

myzziema said... [Reply to comment]

wewiit dah kemas dah. hehe~ kalau nak edit blog kena pandai main dengan coding. try an error :)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

@Tapak Kaki

aku cuba pisahkan nanti..jangan terkejut puloks..hehe

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

@.m y z.

haah kan..sebab tak sume tutor tu sama dengan coding kita.

tp saya xpandai la nak reka sendiri..kena tiru orang je..hehe