I Am Sick..




Akibat penyakit ni..saya tension dalam dua hari ni..saya rasa ini bukan lah penyakit yang kritikal pun..tapi saya jadi risau sebab dia dah berlarutan dua-tiga hari..


Saya seorang yang susah ditimpa penyakit..bukan lah berbangga ke apa tapi mungkin sangat berterima kasih kepada immune system badan yang kuat bekerja menentang semua foreign material yang cuba mendatangkan bahaya kepada tubuh badan..hehe..Rasanya saya sangat jarang demam..batuk-batuk..selesema..semua lah..tapi kalau sekali saya dah terkena..alamat saya akan jatuh demam sampai berminggu-minggu pun tak kebah-kebah dengan terlantar lagi..bahaya ni kan..


Malah saya belum lagi kena penyakit yang orang kata setiap orang akan kena seumur hidup sekali macam sakit mata..demam pelentung atau orang panggil cacar air..kenapa entah..tapi bersyukur sangatlah sebab dikurniakan tubuh badan sihat bertenaga..hehe..


Nak tahu apa penyakitnya..


Telinga tersumbat!! ahh..semua saya dah try tahu korek telinga ke masuk kan air dalam telinga ke semua dah..tapi saya menghargai lah mereka yang bagi nasihat dan cara macam mana nak memulihkan penyakit yang tak kritikal mana ni..hehe..


Nak dengar orang cakap pun macam tak clear je..dengar lagu pun dah tak feel..sangat tak best..


So siapa ada petua berkesan sila lah bagi petunjuk ke saya ni..sebab kalau berlarutan mungkin terpaksa lah ke klinik kot..aih..



* Aku sangat takut klinik dan hospital..tsskk!!


6 Heart Beats:

CETUSAN SEIKHLAS RASA said... [Reply to comment]

Salam... akak nasihatkan agar ke klinik... dulu akak pernah kena, doktor kata ada bisul dlm telinga.. nanah yg mybbkan ianya tersumbat.. better to ask the doc opinion

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

owh.yeke..buat saya makin risau ni..nanti saya pergi klinik kalau tak baik juga ni..tq ye kak :)

CIK TOM said... [Reply to comment]

pelik je bunyi takut klinik n hospital..hanis kan pharmacy...mana boleh takut..hik3 ;p


my advice go straight to hospital yunk..worry it may become worse..so check it out asap..

Unknown said... [Reply to comment]

semoga cepat sembuh ye..

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

cik tom : tu lah..kadang2 sy runsing mcm mana sy nanti kena kerja 24 jam kt hospital tp sy sendiri tkt hospital sebenarnya..hehe

okay..nanti if dah worse sgt sy pergi hospital ek..tq cik tom :)

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

diana : terima kasih ek..mmuahh..hehe