Kesian Kau Ayam..

Aku perasan suatu benda yang pelik setiap kali aku lalu tepi pokok bunga ni..macam rasa diperhati kan..ceh buat ayat suspen pulak..




Bila usha-usha dengan teliti..cet rupa nya ada Cik Ayam,eh bukan Puan Ayam duduk bertenggek dalam pasu tu ingat tu apa reban ayam ke apa boleh pulak kau berkelah kat situ..tu bukan ayam mak aku tahu entah ayam sapa jiran ke sibuk-sibuk je duduk dekat pasu rumah orang..


Close-up Puan Ayam


Setiap hari dia akan bertelur lebih kurang 3-4 biji sehari dalam pasu..lepas dia sibuk mengeram telur-telur, dia akan duduk tak berganjak kat situ 24 jam 7 hari seminggu..tak kebas ke punggung dia..tak nak keluar berak ke kencing ke..tekun gila mengeram..


Okay tak kisah lah dia nak bertelur sebab mak aku dengan selambe badak nya akan curi telur dia setiap hari dan buat bekalan telur kat rumah boleh jugak buat telur dadar tak pun nasi goreng..ha ha..


Yang aku kesian kan sekarang kesian kat Puan Ayam beria lah dia mengeram telur-telur tapi sebenarnya telur dia dah tak ada pun sebab mak aku dah ambil buat telur goreng..


Telur-telur Puan Ayam..dari ada dekat 10 biji dah tinggal 3 dah..


KESIAN KAU AYAM !! rasa-rasa nya apa lah perasaan Puan Ayam kalau dia tahu cerita sebenar nya ni..

10 Heart Beats:

ShaLLeyShaLina said... [Reply to comment]

weeee comel ayam tu.....hheehe

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

:shalleyshalina : ahaha..comel sangat :)

miya said... [Reply to comment]

haha cute...


entri baru:
maaf kawan, jangan cari aku!!

AiDa AzRyN said... [Reply to comment]

comel tol ayam tu.. tanbgkap sembelih n wat goreng berempah.. fuh! sodap ni..;p

zuhanismohamed said... [Reply to comment]

miya : siapa kiut ayam ke..hee

^baju kurung^ said... [Reply to comment]

bia je die btelur, dia btlur 3, ambk 2, lg satu wat bekal kt die, har3

Zara Affendi said... [Reply to comment]

hehe... ksian ayam tu.. ^_^ tapi memang comel ler ayam tu.

Tapak Kaki said... [Reply to comment]

aku tak dapat nak tengok tahap kecomelan ayam tu... apasal ek..

.:Farah Liyana:. said... [Reply to comment]

hello beautiful :)

HaNTwO said... [Reply to comment]

puana ayam tu adalah sedara pokcik...repot pulis baru tau hehehe..