Tak Suka Tapi Dah Terpaksa..



Ada banyak situasi macam ni kan ? hehe.. bila buat suatu benda..yang serious kita tak suka buat..tapi nak tak nak dan sebab dah tak ada choice lain..dengan redha dan rela hati terpaksa jugak la buat kan sambil tersenyum dan cakap SABAR LA SABAR LA kuat-kuat dalam hati..




Ada macam-macam contoh situasi..contohnya :




Situasi Satu


Bila ada orang yang kena buat research dan kena masuk lab yang dia tak minat sangat dan menyusahkan..dia tak suka pun..tapi dah terpaksa..redha jelah buat segala kerja lab yang tak seronok tu paksa dalam rela..




Situasi Dua


Bila ada orang yang tak suka menunggu..dan dia memang benci menunggu..tapi disebabkan dia perlu jugak naik bas dan pernah tunggu hampir satu jam setengah tengah panas tapi bas tak nampak batang hidung jugak..memang panas lah hati orang tu..




Situasi Tiga


Bila ada orang tak suka dan memang tak boleh terima subjek Fizik yang dia kena belajar..tapi nak tak nak..dia terpaksa jugak belajar subjek tu kalau dia tak nak fail dan tak nak ambil repeat paper..




Situasi Empat


Bila ada orang terperangkap dalam cinta yang dia sendiri tak berapa rela..tapi mungkin atas alasan kesian..harta atau bla bla bla..jadi nak tak nak dia terpaksa meneruskan relationship walaupun dengan tak sepenuh hati..




Situasi Lima


Bila ada orang yang sebenarnya dah kering idea untuk menulis..tapi akhirnya tangan nya masih terus menaip..walaupun sebenarnya dia merapu je dalam entri dia..kan kan..akhirnya terhasil la entri merapu macam ni.. :p




Banyak lagi situasi lain..korang pulak macam mana ? pernah tak jadi situasi suka terpaksa macam gini ? hehe..situasi di atas hanya rekaan ok..ada sesetengah je yang kena dengan diri sendiri..oppss !!


6 Heart Beats:

Wanie said... [Reply to comment]

haha..sume tu situasi yg dialamu kamu kan?sabo je la..ade la 2 3 yg same..huhu

tapi selalu klu betul2 kering xde idea, mmg keluar la jugak entry merapu..keke

Mardhiyah said... [Reply to comment]

tak suka tapi terpaksa, dah alang2 terpaksa tu, try utk sukakan situasi tu! hehehe....susah cket, but you'll get there ;)

eesyaheera said... [Reply to comment]

Situasi 4 tu pernah lah sekali dua. Hahaha. Situasi 1 tu untuk geng lab work je. Geng Qnaire goyang kaki masa cuti. Naik cuti sakit kepala sebab takdak result. Haha

hamzah ian said... [Reply to comment]

situasi aku juga tu.. hehe

miZz_nizZ said... [Reply to comment]

selamat pose anis!hehe.kalo aku xtau nk tlis aku xtlis trus!kire ko lg hbt la leh produce stu entry siap!haha

xfatynx said... [Reply to comment]

hahahha kelakar aku bace comment dong. well, aku punye situasi no 4. kehkehkeh