Be Thankful








Melihat gambar di atas buat saya tersenyum. Ada banyak perkara yang terbaik di sekeliling anda yang sama ada anda perasan atau tidak betapa perkara ini sangat membahagiakan/ menggembirakan anda. Dan yang paling penting semua ini adalah percuma. Ya percuma. Sekarang bayaran nak masuk tandas pun dah naik sampai 50 sen. hehe. Tapi lumrah manusia macam tu lah. Selalu susah nak bersyukur. Ada je yang tak kena kan?



Kita sepatutnya bersyukur sekiranya kita memiliki semua pakej percuma ini semua serbi lengkap (alhamdulillah). Sebab ada sesetengah kawan kita yang  keluarganya porak-peranda, hidup keseorangan tanpa kawan, kurang tidur dan semua lah.



Bersyukurlah dengan apa yang kita ada. Ingatlah lebih ramai insan yang kurang bernasib baik dari kita (tiba-tiba teringat iklan BERNAS lakonan adik Ahmad dengan Fizi. Touching kan iklan tu? Sobs)






(Matured betul entry saya sekarang. Nak compare dengan first entry saya dulu-dulu, hadoyai hancur :P )




1 Heart Beats:

Ezy Chiaki said... [Reply to comment]

bersyukur ngn kebahagiaan yg kite dpt skrg..
=)